Открытый урок по английскому языку на тему "рождество". Динамическая пауза-хоровод «Make a snowman»

  1. воспитательные:
  • прививать интерес к изучаемому предмету;

Оборудование:

  • интерактивная доска;
  • классная доска;
  • раздаточный печатный материал
  • песня «Jingle Bells»
  • видео

Ход урока:

I. Организационный момент

T: Hello, my dear friends! I’m glad to see all of you here! What season is it now? What month is it now?

Today we’ll have an unusual lesson. Why? What will we speak about? Have a look at the screen and say what the topic of our lesson is. (вкл.видео)

Children, what will we speak about today?

(Pupils: We’ll speak about Christmas) (T: Quite right!)

II .Основная часть урока

1.Работа с текстом

T: You know that Christmas is the most favourite holiday in Great Britain. Now you’re going to read the text “Get ready for Christmas” about Christmas traditions in Britain. Your task is to decide if the following sentences are true or false. Don’t forget to correct the false sentences. You have 8 min.to fulfill the task. (раздаю распечатки с текстом)

Your time is up. Let’s see what you got. (Well-done)

The next task is the following. You’re to match the word to the picture. I give you 5 min.to be ready with the task. (раздаю распечатки)

Let’s check it up. (Right you are)

2. Игра “Find Christmas object”

T: Now let’s play a bit. The task is to find the things in the picture. Who finds all the things correctly for 5 min., will get a small prize.

- Физкультминутка

3.”Christmas wordsearch”

T: Find the words and number the pictures. Words can go across and down. Discover the secret message. You have 6 min.

Let’s see if you have fulfilled this task well. What is the secret message?

4. Песня “Jingle Bells”

T: Now let’s sing one of the most well-known Christmas songs. What do you think what this song is? (Quite right!) (текст песни на экране)

III. Подведение итогов урока

T: Do you like our lesson today? Choose the suitable smiler. (учащиеся выбирают соответствующий смайлик)

IV. Домашнее задание

At home your task is to write a letter to Santa Claus. (раздаю распечатки)


«конспект»

Открытый урок английского языка по теме «Рождество» в 4 В классе

Тема урока: «Christmas ».

Тип урока: Урок закрепления «Christmas in England ».

Цели урока:

    образовательные:

    • организовать повторение лексического и страноведческого материала по данной теме;

      способствовать формированию у учащихся навыков социолингвистического и лингвострановедческой компетенции;

    развивающие:

    развивать память, внимание, воображение, логическое мышление, языковую догадку.

    развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности;

    воспитательные:

    прививать интерес к изучаемому предмету;

    формировать культуру слушателя, рассказчика и вежливого собеседника;

    воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и традициям других народов;

    воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.

Оборудование:

    интерактивная доска;

    классная доска;

    раздаточный печатный материал

    песня «Jingle Bells »

Ход урока:

I. Организационный момент

T: Hello, my dear friends! I’m glad to see all of you here! What season is it now? What month is it now?

Today we’ll have an unusual lesson. Why? What will we speak about? Have a look at the screen and say what the topic of our lesson is. (вкл. видео)

Children, what will we speak about today?

(Pupils: We’ll speak about Christmas) (T: Quite right!)

II .Основная часть урока

1.Работа с текстом

T: You know that Christmas is the most favourite holiday in Great Britain. Now you’re going to read the text “Get ready for Christmas” about Christmas traditions in Britain. Your task is to decide if the following sentences are true or false. Don’t forget to correct the false sentences. You have 8 min.to fulfill the task. (раздаюраспечаткистекстом)

Your time is up. Let’s see what you got. (Well-done)

The next task is the following. You’re to match the word to the picture. I give you 5 min.to be ready with the task. (раздаюраспечатки)

Let’s check it up. (Right you are)

2. Игра “Find Christmas object”

T: Now let’s play a bit. The task is to find the things in the picture. Who finds all the things correctly for 5 min., will get a small prize.

- Физкультминутка

3.”Christmas wordsearch”

T: Find the words and number the pictures. Words can go across and down. Discover the secret message. You have 6 min.

Let’s see if you have fulfilled this task well. What is the secret message?

4. Песня “Jingle Bells”

T: Now let’s sing one of the most well-known Christmas songs. What do you think what this song is? (Quite right!) (текстпеснинаэкране)

III. Подведение итогов урока

T: Do you like our lesson today? Choose the suitable smiler . (учащиеся выбирают соответствующий смайлик)

IV. Домашнее задание

At home your task is to write a letter to Santa Claus. (раздаюраспечатки)

Просмотр содержимого документа
«раздаточный материал»

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh,

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh

O"er the fields we go

Laughing all the way.

Bells on bob-tail ring

Making spirits bright

A sleighing song tonight.

Chorus ( прип e в ):

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh,

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh

O"er the fields we go

Laughing all the way.

Bells on bob-tail ring

Making spirits bright

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight.

Chorus ( прип e в ):

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh, O

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh,

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh

O"er the fields we go

Laughing all the way.

Bells on bob-tail ring

Making spirits bright

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight.

Chorus ( прип e в ):

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh, O

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh, O

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh

O"er the fields we go

Laughing all the way.

Bells on bob-tail ring

Making spirits bright

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight.

Chorus (припeв):

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh, O

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh.

Светлана Затонская

Christmas Lesson

Цель урока : формирование лексических навыков и их использование в речи учащихся

Учебные задачи

1. Способствовать формированию устойчивых лексических навыков

2. Формировать умение воспринимать на слух и понимать небольшие сообщения

3. Развивать умения монологической и диалогической речи

Развивающие задачи

1. Развивать языковые и познавательные способности учащихся, готовность к коммуникации

2. Способствовать интеллектуальному развитию учащихся

3. Формировать логическое мышление и развивать память

Воспитательные задачи

1. Развивать умение работать в парах и группе

2. Формировать интерес к учению и познавательную активность учащихся

3. Расширять кругозор учащихся

4. Прививать уважение к традициям страны изучаемого языка

Используемые технологии

Коммуникативно-ориентированные, информационно-коммуникационные, игровые технологии

Используемые методы обучения

Словесный, объяснительно-иллюстративный

Используемые приемы

Игра, использование интерактивной доски, диалог, «письмо Санта–Клаусу»

Урок

Учитель :

Good afternoon! I am glad to see you. How are you? (Ответы)

What season is it now? It’s winter (ответ)

What is the weather like in winter. Ответы : cold, frosty, cloudy, slippery, muddy, foggy, rainiy

Do you like winter?

Ответы :

Why do you like winter?

Ответы : I can play snowballs / ski / make a snowman / skate / sledge.

What day is it today? What is the date today? (December 17th)

Answer the question. What holiday is celebrated on the 25th of December in Great Britain?

Christmas. – That’s right.

On the 25th of December English people celebrate Christmas – a beautiful holiday, which is loved by everybody. Everything is decorated with lights and toys. We see Christmas trees everywhere. People buy presents, send cards and have Christmas parties.

Today we have an unusual lesson. Our lesson is a Christmas lesson, and we will speak about Christmas in Great Britain.

By the way, I have a secret message from Father Christmas. Yesterday I have got a surprise box from Father Christmas. There is a present for you in this box, but we will open this box in the end of our lesson.

And now we are going to play games, sing songs and do other interesting things.

Now, look at this picture (интерактивная доска) . What do you see at this picture? Ответы детей.

And now let’s make the picture out of puzzles.

And now, answer my questions.

1. Who comes from the North Pole on his sledge and brings presents to everybody at Christmas?

2. What does he wear?

3. What thing is very dear for children? They hang it at the fireplace or on their beds. (Stocking)

4. How do they decorate their house?

5. What is the main symbol of Christmas? (Christmas tree)

Do you like decorating Christmas tree?

I think everybody likes to decorate a Christmas tree, and let’s do it.

Let up make up two teams. The first one is called “Snowman” and the second one is “Father Christmas”

(Реквизит : 2 коробочки с елочными игрушками и 2 елки.

Учащиеся по очереди вешают игрушки, озвучивая свои действия. Например : I am hanging a red ball (a star, a garland, a tinsel)

Well-done. The winner is team No !

Your next task is Christmas Eve Maze.

Rudolph – if you know it is a reindeer – is hiding from Father Christmas. Help Father Christmas to find him so that the can begin delivering toys. Draw a line from Father Christmas through the Christmas words. Well done!

Учитель : Christmas is coming. On Christmas, children usually have Christmas parties. They wear costumes and masks. I see you have got your masks. Let us see what the masks at our party are.

Вопросы учителя : Who are you? / Where are you from? / What can you do? Nice to meet you. И т. д.

Учитель : Children usually meet friends on Christmas. Let us see how they do it,

Snowman: I am a Snowman, and who are you?

Mouse: I am a Mouse! Where do you live?

Snowman: I live in the park. And children play with me every day. And where do you live?

Mouse: I live in the house behind the fireplace. Let’s be friends.

Princess: Hello!

Father Christmas: Hello!

Princess: Who are you?

Father Christmas: Everybody knows me. I am Father Christmas. And who are you?

Princess: I am Princess. I am beautiful and kind. I cn dance and sing. What do you do?

Father Christmas: I bring present to children, Put them in their stockings, and they are very happy.

All children write letters to Father Christmas asking him for some presents for them and their relatives. I would like to listen to your letters to Father Christmas.

Ученики читают несколько писем.

Christmas is a religious holiday. It the day when Christians celebrate the birth of Jesus Christ.

Where do people go on Christmas?

Ученики : They go to the church and sing Christmas carols. Let’s sing one of these carols. (We wish you a Merry Christmas – елка / игрушка) .

Ученики поют Merry Christmas.

And now it’s time to open the box from Father Christmas. Let us open and see the present of Father Christmas.

Учитель открывает коробку.

Oh, it’s a magic hat, a message from Father Christmas!

Учитель. And who was the best today t our Christmas lesson? (Лучший ученик одевает волшебную шапку)

So children, what can you say about Christmas holiday?

What kind of holiday is it?

Ответы учащихся : It"s a bright holiday / it’s a merry holiday / it"s a beautiful holiday!

Учитель : My dear boys and girls! Merry Christmas! I wish you Good Luck and Happy New Year!

And now help yourselves. These candy canes are from Father Christmas. Bonne appetite!

Публикации по теме:

Фонетические разминки на уроках английского языка Дорогие преподаватели иностранного языка! Вы наверно не редко сталкиваетесь с таким понятием как фонетическая разминка или зарядка. Что.

Игровые технологии на уроках английского языка как одно из средств реализации системно-деятельностного подхода в рамках ФГОС Современный урок – урок, отвечающий требованиям ФГОС, в котором в концентрированной форме нашли отражение запросы и потребности семьи, общества.

Интегрированное занятие английского языка и математики «Лесная школа» Тема: «Лесная школа». Цель: Обобщение и закрепление знаний детей по пройденным темам. Задачи: 1) Образовательные: Активизация лексического.

Использование игровых технологий в обучении детей дошкольного возраста основам иностранного (английского) языка Введение английского языка в дошкольную образовательную систему было продиктовано рядом причин, основной из которых явилось противоречие.

Научно-практическая конференция. Необходимость изучения английского языка в раннем возрасте Per aspera ad astra (через тернии к звёздам) Изучение английского языка в раннем возрасте становится все более и более актуальным. Многие.























Назад Вперёд

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.

Цель урока: формирование целостного представления о культуре, традициях разных народов мира на примере празднования Рождества в Великобритании.

Задачи урока на уровне наблюдаемых действий обучающихся:

  • Рассказывают о национальных традициях на английском языках.
  • Демонстрируют учебные компетенции на русском и английском языках:
  • в монологической и диалогической речи;
  • в чтении вслух и про себя;
  • в переводе небольшого текста с английского языка на русский;
  • в написании письма Дуду Морозу.

Воспитательные задачи урока:

  • воспитание у учащихся интереса и уважения к культуре и традициям страны изучаемого языка и родной страны;
  • развитие навыков общения в группе, толерантного понимания других людей.

Образовательный продукт урока:

  • Исследовательская сравнительная деятельность национальных традиций празднования Рождества в Великобритании, а также затрагивают некоторые мировые столицы.
  • Письмо Деру Морозу.

Оборудование урока: компьютерная презентация к уроку, проектор, дидактический материал о Рождестве, эмблемы команд, аудиозапись песни “ Jingle Bells”, видео ‘We Wish You a Merry Christmas”, некоторые символы Рождества (ёлка, гирлянды, письмо, игрушки).

Ход урока

1. Оргмомент.

Good morning, children and our guests!

Today we’re going to have a quiz – lesson. Sit down according to your teams! You will do some exercises. Each right answer is one point to your team. The team which gains more points will be the winner.

Начало урока. Приветствие учащихся. Краткая беседа о теме урока. Учитель читает стихотворение при помощи учащихся, что помогает догадаться, о чём пойдёт речь.

Santa Clause стучится к нам в дверь:

“Open, open поскорей!”

Ему дети говорят: “Please, come in”.

Он очень рад.

Видит он a Christmas tree,
И гирлянды, и шары.
А на самом на верху
Видит он a star- звезду.

“Do you like it? – Yes, I do!”
Merry Christmas you and you!”

На доске слайд 1 (рождество) начинается музыка Silent Night

Are you ready for the quiz - lesson?

Let’s see: who is the captain of the 1st team?- Masha is the captain and the name of the team is “Snowflakes”.

Who is the captain of the 2nd team? - Nick is the captain and the name of the team is “Snowmen”.

So, captains, do you know any poems about the winter months? Приложение 1

Yes (капитаны по очереди читают стихи о зимних месяцах):

December comes, so white and cold,
With snow it stops the rain.
It comes and draws trees young and old
On every window-pane.

Little January
Is always full of fun;
Today we coasted down the hill,
Until the set of sun.

Now we are going to listen to some poems about the teams’ names.

OK. Thank you very much. But before starting a quiz here is a warm-up minute - some questions about Christmas: Слайд 2

When do people celebrate Christmas Day in Europe? –

Snowflake 1: The 25th of December is Christmas Day in Europe .Christmas is always the happiest day of the year. Children like to think of it as their own holiday. But for everyone it is a very special time. The fun starts the night before, on the 24th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets.

What do people usually send to their friends on Christmas? –

Snowman 1: People usually send greeting cards to all their relatives and friends. Christmas is a religious holiday. We celebrate the birth of Jesus Christ. We celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families write Christmas cards. In England almost every family receives more than 60 Christmas cards.

What do people usually do on Christmas Eve? –

Snowflake 2: On Christmas Eve people usually put their presents under the tree. Relatives usually meet for the big Christmas dinner.

What food do people usually eat for Christmas dinner?

Snowman 2: People usually eat turkey, potatoes with green vegetables, a pudding with tea for Christmas dinner. The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5-penny pieces in it, a button or a ring. If you find a button in your piece of pudding you will be rich, a ring – marriage.

2. The 1 st task for the teams.

Pupils, you are to continue a chain in a logical order (учитель включает (презентация 1 – слайд 2):

Continue a logical chain:
Yellow, green, red, ... (white)
Presents, Santa, sleight, ... (reindeer)
January, February, March... (April)
Spring, summer, autumn... (winter)
Morning, Christmas, presents... (Box)
Ten, eleven, twelve... (thirteen)

3. The 2 nd task for the teams.

Children, now you should make as many words as possible from the word “DECORATIONS ”. Each right word is one point to the team.

You have 2 minutes to do this task.

Учащиеся получают лист со словом и записывают свои варианты (слайд 4 ):

4. Now I’d like you to declare some poems about winter, winter time and Christmas.

Учащиеся выходят в центр класса и декламируют стихотворения о зиме (приложение 1.2).

5. The 3 rd task is to find the definitions of the words. Each right answer is one point to the team. It should take you 1/5 minutes (слайд 5 ):

cards
Santa
Boxing Day
A present
Christmas Pudding
candles
Boxing Day a) It is on the 26th of December
Christmas Pudding b) Now it is the highlight of Christmas dinner.
cards c) English family sends and receives a lot of them
candles d) On Christmas Eve people like to light them
Santa e) he brings presents to children
A present f) you get it on birthday and Christmas day

6. The 4 th task is to guess the riddles about winter and winter time.

Each right answer is one point to the team (слады 7-18 ):

Clean, but not water,
White, but not snow,
Sweet, but not ice-cream,
What is it? (sugar)

What kind of ball doesn"t bounce? (Snowball)

The wind is blowing,
The snow is falling.
When all is white,
Short day and long night. (Winter.)

We usually put them on, but once a year we hang them for the presents? (stoking)

A special Xmas song which is sung during Christmas time. (A carol)

7. Now dear pupils, I want you to stand up in the chain and wish something our guests.

Children, let’s wish something bright and special to our guests.Учащиеся встают по очереди и желают что-то хорошее нашим гостяму:

I wish you love - > I wish you be healthy - > I wish you good luck - > I wish you good holidays - > I wish you to get good marks...

Когда все закончат высказывать свое пожелание, они поют песню “We wish you a Merry Christmas”(слайд 19 )

8. The 5 th task for the teams’ captains. (слайд 21)

Captains, please, come to me and choose one of the cards with the text. These texts are about celebrations Christmas in different countries. Your task is to read the chosen text and guess the country.

1. In this city a lot of people gather in Times Square and watch the “Big Apple” fall. The “Big Apple” isn’t a real apple. It’s a moving picture of an apple on a side of one of the big buildings in Times Square.

Madrid, New York, Moscow

Ответ - New York

2. This country is sometimes called “the upside down world”. It lies in the Southern Hemisphere. During the Christmas holidays people often sunbathe on the beach or swim and surf in the ocean.

Egypt, Ireland, Australia

Ответ - Australia

9. The 6 th task is to solve the Christmas crossword.

10. Children, it’s the time to count the gained points.

“Snowflakes” gained more points (20) than “Snowmen”. So they are the winners! Our congratulations!!!

HOMETASK: Your homework for the next time is to write the letter to THE FATHER CHRISTMAS (SANTE CLAUSE)! (Домашнее задание – написать письмо Деду морозу на английском языке)

11. Заключение

And the final part of our game is a song “Jingle Bells” (слайд 22).

Now it’s time to dance and sing “Jingle Bells”. Учащиеся танцуют и поют песню “Jingle Bells”.

Let’s sing it together!!! Thank you for the quiz - lesson. Good-bye.

ПЛАН – КОНСПЕКТ

по теме «Christmas »

Цели:

    Совершенствовать умения и навыки устной речи

    Расширение кругозора учащихся через лингвострановедческую информацию.

    Развивать навыки аудирования.

    Поддерживать интерес к изучению английского языка

Тип урока: комбинированный

Основные задачи:

Обучающие:

Практика речевой деятельности (монологической и диалогической);

Активизация лексики по теме;

Формирование и развитие коммуникативных умений;

Расширение словарного запаса.

Развивающие:

Развитие мышления, умения дать оценку, высказать своё мнение на английском языке;

Интеллектуальное развитие;

Развитие фантазии, воображения;

Развивать умения и навыки чтения про себя с полным пониманием прочитанного.

Социо-культурные:

- развитие образного мышления;

- расширение кругозора.

Воспитательные:

Формирование уважения и интереса к изучению английского языка;

Воспитание культуры общения;

Формирование умения работать в парах, помогать друг другу.

Оборудование урока:

Карточки – таблички с именами детей;

Компьютерная презентация «Christmas »;

Аудиоприложение, песня «Merry Christmas »; Jingle bells ;

Подарки детям.

Ход урока:

    Орг . момент .

( слайд 1)

T.: Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning

I am glad to see you.

P.: Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning

I am glad to see you.

T.: Sit down, please.

Get ready for the lesson. Let’s begin our lesson. What day of the week is it today?

Р.: It is Monday.

T.: OK. Ребята, аочёмсегоднямысвамисобираемсяпоговорить, япредлагаю

догадаться.. ( прослушивание стихотворения )

Now listen to a poem and guess what holiday is it about. ( ответы детей )

Yes, you are right, this poem is about Christmas. Would you like to visit a Christmas party?

Р.: Yes, of course!

T.: OK.

    Речевая зарядка.

T.: At first, Children, tell me, please, what season is it now?

Р.: It is winter.

T.: Yes, you are right. You know, it’s very cold in winter.

We are going to name all possible words which are connected with winter, Christmas? New

(Детиназываютслова: snow, Ded Moroz., fir –tree, balls etc.)

Very good, children!

T.: Do you like winter? Why?

Р.: I like winter because …

T.: What can children do in winter? (слайд 7)

Р.: Children can ski/ skate (коньки)/ play snowballs/ sledges(санки).

T.: What winter holidays do you know?

Р.: I know…

T.: What is your favourite winter holiday?

Р.: My favorite winter holiday is …

T.: What do you know about Christmas?

Р.: …….

T.: Would you like to know more about it?

Р.: Yes, of course!

T.: Then, listen to me.

    Знакомство с историей празднования Рождества.

T.: But before my story let’s learn new words. (новые слова на доске на ватмане,

Went to Bethlehem учитель проговаривает,

Dangerous – ученики хором повторяют)

Suddenly –

Gave a birth to her child –

A lot of people –

The brightest –

T.: Now attention, please! In England people begin to celebrate Christmas on 24 th of December. You

know it is a religious holiday. (слайд 8)

Mary and Joseph were Christ"s parents. They went to Bethlehem. Their way was dangerous and very long. It was getting darker and darker. They didn"t know where to go. A lot of bright stars appeared in the sky. Suddenly Mary saw a cave. “Let"s have a sleep in this place,” she said to her husband. At last they found a place where Mary gave a birth to her child. He was a boy. A lot of people came to see him. They brought many presents for him. Many bright stars appeared

in the sky when Christ was born. But among them was the biggest and the brightest star that showed the way to his place of birth. (слайды 9-14)

T.: Children, what did you understand?

Р.: …….

IY. Физ . минутка . «Please game».

(Дети выполняют различные команды учителя при условии слова: PLEASE ).

T.: English people like Christmas very much. They decorate their houses with lights. ( слайд 15)

It is very nice and bright at night. ( слайд 16)

Here you can see a Christmas tree on the Trafalgar square. ( слайд 17)

Y. «Наряди ёлку»

T. : Now, children, you’ll decide how to decorate our New Year tree.

There are many cards, choose some. Work in groups.

YI.«Presents and wishes»

T.: You know, all children become presents on New Year in Russia.

Who do we write letters to?

Р.: We write letters to Ded Moroz.

T.: And English children write letters to Santa Claus. Here you can see him.

Let’s know what will be next year, take a wish and read it!

( слайды 18 - 19)

(Дети вытягивают новогодние пожелания, написанные на английском языке и читают их)

Any way, children, you can write to Father Frost about your real wish.

T.: I think you are tired. Let’s have a rest! Listen to a song and sing with us!

YII . Подведение итогов урока, выставление оценок.

T .: Ребята, вам понравился сегодняшний урок? Почему? Что нового узнали? Мне тоже очень понравилось с вами работать, вы получаете сегодня такие отметки: ______________. А на память о сегодняшнем уроке вы получаете такие сувениры.

Пантелеева Ольга Юрьевнаучитель английского языкаГБОУ СОШ «Школа здоровья» № 404

Конспект урока английского языка по теме

«Рождество и Новый год»

Образовательные цели и задачи:

  1. Активизация новой лексики по теме «Рождество и Новый год».

  2. Обучение ведению диалога-обмена мнениями по изучаемой теме.

  3. Обучение работы с программой “ Goanimate ”

    Отработка навыков произношения. Отработка навыков письменной речи.

Развивающие цели и задачи:

1) Развитие умения логически мыслить.

2) Развитие памяти, внимания.
Воспитательные цели и задачи: 1) Привитие интереса и уважения к традициям другого народа.2) Повышение мотивации к предмету3) Воспитание толерантного отношения к традициям и обычаям людей англо-говорящих стран.

Оборудование:

Ход урока


You know that in Great Britain people celebrate Christmas on the 25 th of December. It’s one of the greatest holidays.
    Фонетическая зарядка .
Listen to me and find the words with the sounds .

Love so easily understands

What you can see is the smallest part;

You don"t need Christmas in your hands

When you have Christmas in your heart.

    Речевая разминка .
Match the words and their translations. (Распечатать, увеличив шрифт и приклеить карточки со словами на магнитную доску)

On Christmas Eve

    Первичное закрепление лексики.
Make the sentences from the given words.
    decorate / We / usually / fairy lights / candles/ stockings / and / with /our flat /Christmas Eve / on. holidays / abroad / spend/ am/ I / winter / going to . Santa Claus / you / Are / Christmas Eve / for/ waiting / on? will / Christmas / Where / celebrate / you? cards / Christmas / Have / bought / you? Christmas / sing / She / carols / to / likes.
    Физминутка

(наклоняемся вперёд, руки вытягиваем и разводим их в стороны)

We wish you a Merry Christmas (наклоняемся влево, тянем правую руку)
and a Happy New Year. (наклоняемся вправо, тянем левую руку)

We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas
and a Happy New Year.

    Вторичное закрепление лексики. Создание мультфильмов на английском языке онлайн. Отработка навыка аудирования.
Now you’ll create your own cartoons, using the words which are connected with Christmas.
For example,You will work in pairs. Each pair will present us only one cartoon. Follow the instructions: (приложение 2)
    Open «http://goanimate.com/videomaker/quickvideo». Choose the characters of your cartoon and press the button «Make a Short Video». Press the button Next → 1. Choose a Setting → Next → 2. Select Your Actors → Next → 3. Type in or Record Your dialog → Make up your own dialogue (write phrase and press the button «Voice» and choose the voice of your characters) → 4. Preview Your Video → Save Now.
(На проекторе учитель через главный компьютер показывает пример создания мультфильма, объясняя свои действия на английском языке)
    Презентация и оценка мультфильмов . Подведение итогов урока .
And now let’s watch your cartoons! Whose cartoon was the best? Why? Will you continue to do them at home?

Приложение 1

On Christmas Eve

Приложение 2

    Hi, Helen! How are you? I’m OK! And you? Where are you going to celebrate Christmas? At home. And what about you? So am I. Have you already decorated your flat? Oh... Not yet. I’ll do it tomorrow. My parents will help me. Well! Good luck! Merry Christmas! Merry Christmas!
Follow the instructions:
    Open «http://goanimate.com/videomaker/quickvideo». Choose the characters of your cartoon and press the button «Make a Short Video». Press the button Next →
1. Choose a Setting (Выбираем место) → Next → 2. Select Your Actors (Выбираем актёров) → Next → 3. Type in or Record Your dialog (Печатаем или записываем свой диалог, используя микрофон) → Make up your own dialogue (write phrase and press the button «Voice» and choose the voice of your characters – пишем фразы, потом нажимаем кнопку «Voice», выбираем голоса наших героев, чтобы озвучить диалог) → 4. Preview Your Video → Save Now (Просматриваем видео и сохраняем его онлайн).