География ю н гладкий. Ю.Н

Дидактический материал по английскому языку

Present , Past , Future Tenses

Образование

Употребление

Ключевые слова

Настоящее простое время

1. В 3м л. ед.ч. к глаголам добавляется –s

2. Отриц. предлож.

3. Вопросит. предлож.

Do/Does + S+V+ост. чл. предлож.?

What, where, why, who, when+ S+V+ост. чл. предлож.?

1. Действие происходит обычно, регулярно, вообще.

2. Обозначает расписание не зависящее от нас.

3. Обозначает ряд событий, которые произойдут в ближайшем будущем.

1. I get up at 7 o’clock every day.

Where does he live?

My sister usually watches TV on weekends.

He doesn’t read books.

2. The train arrives at 8 p.m.

3. My next starts on Saturday at 6 p.m.

Present Continuous

Настоящее длительное время

1. S+ am, is, are + Ving

2. am, is, are + S + Ving? S+ am, are, is + not + Ving.

What, where, why, when + am, is, are +S+ Ving

1. действие, происходящее в данный момент.

2. для обозначения изменяющейся ситуации.

3. Длительное действие, совершающееся в настоящем, но не в конкретный момент речи.

4. Обозначает буд. действие, когда высказывается намерение совершить его или уверенность в его свершении

1. I am reading about English grammar.

I am watching TV now.

Are you going to bed?

2. It’s getting colder and colder.

3. I am writing a new play.

We are moving into a new house.

4. My parents are going to the theatre tomorrow.

Настоящее совершенное

1. S+ have/has + Vɜ/ed.

2. Have/Has +S+ Vɜ/ed?

3. S+ has/have + not + Vɜ/ed.

I have cleaned my room.

Have you seen this film?

I haven’t been to London yet.

I, we, they, you – have

He, she, it - has

1. действие, совершенное в прошлом с результатом в настоящ.

2. действие, завершенное в настоящем с ключевыми словами (today/this week/month/morning/year)

3. недавно завершенное действие

4. жизненный опыт до настоящего момента

1. He has drawn a flower.

2. I’ve bought the vegetables today.

This week I have been to Turkey.

3. We have just watched a film

4. He has never been to London.

Present Perfect Continuous

Настоящее завершенное длительное время

1. S + have/has+ been + Ving.

2. Have/Has + S + been + Ving?

Have you been studying Spanish for 3 month?

Since when Have/Has + S + been + Ving?

3. S+ have/has + not + been + Ving.

1. обозначает действие, начавшееся в прошлом, длившееся какое-то время и все еще продолжается в настоящем.

2. действие закончилось недавно и сейчас виден его результат

1. Tom has watching TV all day.

2. We are very tired. We have been walking to the mountains.

3. I have been learning English for 3 years.

How long have you been living here?

    present simple or the present continuous.

    Look! The baby (to sleep).

    He (to work) in the centre of Chicago.

    You (to watch) TV every day?

    What she (to do) now? – She (to dance).

    He (not to play) the chess every day.

    Kate (to sing) well?

    What language he (to speak) now?

    Our mother (to drink) coffee in the morning.

    Where you usually (to take) books for reading?

    What time train (to leave)?

    My friend (to live) in Moscow.

    They (to think) of buying a new car.

    Your mum (to cook) very well.

    My mother (not to play) the piano now.

    Your cousin (to do) his homework now?

    present simple or the present continuous.

    Что делает его жена? Она кушает пиццу.

    Что ты делаешь сегодня вечером, Анна? – Я буду смотреть футбольный матч с братом.

    Мой брат ходит в школу. Он встает в семь часов утра.

    Где живет Джон?

    Твой папа работает на этой фабрике?

    У меня болит зуб. Я сегодня пойду к дантисту.

    Эндрю никогда не пропускает занятия по музыке.

    Илья изучает два иностранных языка.

    Как часто ты ходишь в кино?

    Не шуми, я учу стихотворение.

    Put the verbs in the brackets into the present perfect or the present perfect continuous.

    I already (to do) my homework. Now I can go for a walk.

    He never (to read) the stories by Jack London.

    It (to snow) since early morning.

    I (to take) a shower for an hour.

    My friend (to draw) pictures all day.

    You ever (to be) to London? It is an interesting city but it’s very grey.

    How long you (to live) here? I (to live) here for a long time.

    How long he (to know) Lizzy? Since they met at university.

    She just (to go) out.

    I already (to read) five English books.

    My father (to work) at this factory for 15 years.

    What you (to do) here since morning?

    This man is a writer. He (to write) books since he was a young man.

    Translate the sentences into English using present perfect or the present perfect continuous.

    Я уже видела фильм «Титаник».

    Мой друг написал новую операционную систему.

    Ты когда-нибудь кушал экзотические фрукты? – Нет, никогда.

    Как давно вы играете в хоккей? – Я играю в хоккей с 8 лет.

    Снег шел три часа. Я думаю на улице мало снега сейчас.

    Ирина занимается фигурным катанием с трех лет.

    Я забыл дома учебник.

    Я только что прочитал «Войну и мир».

    Майк изучает японский уже в течение трех лет.

    Дождь идет весь день. На улице так сыро и холодно.

Образование

Употребление

Ключевые слова

Прошедшее

простое время

V2 – для неправ. глаг.

Ved – для прав. глаг.

2. Отриц. предлож.

3. Вопросит. предлож.

Did+ S+V+ост. чл. предлож.?

What, where, why, who, when + did + S+V+ указ. времени?

4. глаг to be – was, were

Was I, he, she, it?

Were you, They, we?

I was not (wasn’t)

They were not (weren’t)

1. Действие которое свершилось в прошлом.

2. Обозначает последовательность событий в прошлом.

3. Обозначает продолжительность времени в прошлом.

4. Обозначает привычки в прошлом

Last month (year/week)

The day before yesterday

1. I worked yesterday.

Did you go to the library yesterday?

My sister usually

He didn’t go to the park yesterday.

2. I read books, looked at a magazine and wrote.

3. The library was open from 10 a.m. to 9 p.m.

4. I went to the library frequently when I was a child.

Прошедшее длительное время

1. S+ was, were + Ving

2. was, were + S + Ving? S+ was, were + not + Ving.

Глаг. искл: forget, hear, like, love, know, be, see, understand, remember.

1. Действие, которое происходит в указанный момент в прошлом (как правило, выраженный другим действием в форме Simple Past).

2. когда говорится о временной ситуации в прошлом (действие длится небольшой промежуток времени)

3. Когда происходят параллельно два действия.

4. События, которые были запланированы, но не произошли.

From 5 till 7 p.m.

At….o’clock yesterday

The whole day yesterday

1. When we were swimming started to rain.

2.Kate was studying history in summer.

3. I was reading while he was cooking dinner.

4. My parents are They were thinking of buying a house but then he lost his job and they had to put off their plans,

Прошедшее совершенное

1. S+ had + Vɜ/ed.

2. Had+S+ Vɜ/ed?

3. S+ had + not + Vɜ/ed.

I had cleaned my room by 5 o’clock

Had you written the essay by Friday?

I hadn’t watched a film by 9 o’clock.

1. Действие, которое завершилось раньше другого действия в прошлом.

2. Прошедшее действие, которое уже совершилось до определенного момента в прошлом. (выражено обстоятельствами времени)

by the end of the year

1. I came to the university and realized that the lesson had already started.

He had woken up before I came

2. He had done the task by 11 o’clock.

Perfect Continuous

1. S + had been + Ving.

You’ve been taking a shower for 30m already

2. Had + S + been + Ving?

3. S+ had+ not + been + Ving.

1. Длительное прошедшее действие, совершающееся в момент наступления другого прошедшего действия, с указанием как долго оно совершалось.

2. показывает действие, которое длилось в течение какого-то времени в прошлом и результат которого был виден в прошлом.

Since 5 o’clock

1. I had been working for 2 hours when my brother came.

The ground was wet. It had been raining before.

2. I had been talking on the phone for half an hour when he entered the room.

    Put the verbs in the brackets into the past simple or the past continuous.

    The boy (to hurt) himself while he (to skate).

    When he (to come) in, I (to do) my exercises.

    I (to go) to the theatre yesterday.

    What you (to do) at 8 o’clock yesterday?

    We (to play) in the yard the whole evening yesterday.

    I (to play) the piano 2 days ago.

    When your father (to come) home yesterday? – He (to come) at 5 o’clock.

    Yesterday I (to work) at my English from 5 till 7.

    What Nick (to do) yesterday?

    Rick (to sleep) at eleven o’clock yesterday.

    Put the verbs in the brackets into the past simple or the past perfect.

    Tom (to return) from the cinema by five o’clock.

    I (to finish) my homework at 7 o’clock.

    Last night we (to go) to a football match.

    My favourite TV programme (to begin) before I (to come) home.

    Last summer we (to live) in the country and (to go) to the river every day.

    Sharon (to clean) the windows by the time when (to start) raining.

    He (not to buy)a car by Friday.

    Put the verbs in the brackets into the Past Perfect Continuous.

    They ___________ (to travel) all night and we were exhausted.

    Anthony _________ (wait) for his airplane for 3 hours when its delay was announced.

    I saw many huge puddles. ______ it_______ (rain) hard?

    Rita _______ (train) for a year and she was very fit when her ex-boyfriend met her.

    Rachel’s husband _________ (fix) the car since early morning.

    Paul and Molly ___________ (talk) on the phone for an hour when the line broke.

    How long ____________ you_________ (watch) TV before you decided to go to bed?

    They __________(to look forward) to this holidays for years before the finally managed to do it.

Образование

Употребление

Ключевые слова

простое время

1. S + will + V1

2. Отриц. предлож.

3. Вопросит. предлож.

Will+ S+V+ост. чл. предлож.?

What, where, why, who, when + will+ S+V+ указ. времени?

1. Употребляется для выражения повторяющегося обычного действия в будущем.

2. Обозначает действие в будущем.

3. Обозначает предсказание, прогнозы.

4. Обозначает обещания, просьбы, предложения.

Next week/month/year

In an hour (in а day)

1. I will read a one a week

2. I will win tomorrow.

3. I don’t think he will pass the exam.

4. I’ll promise, I won’t tell anybody.

Future Continuous

Будущее длительное время

1. S+ will be + Ving

2. will+ S + be + Ving? S+ will + not + be + Ving.

Глаг. искл: forget, hear, like, love, know, be, see, understand, remember.

1. Действие, которое будет происходить через некоторое время в будущем, в какой-либо указанный момент.

Указывается когда начнется или закончится событие: this time tomorrow/ next week, at 3 o’clock, tonight at 10 p.m., at noon, at midnight.

2. Используется для того, чтобы вежливо спросить человека о его планах на ближайшее будущее.

3. Используется для того, чтобы сообщить о запланированных планах в ближайшем будущем.

From 5 till 7 p.m.

For the whole day

1. He will be cooking when you come.

2. Will you be going to the kitchen later? Bring me a glass of soda.

3. They will be leaving for Chicago next week.

4. He will be writing an article all night long.

5. Tony will be working in the office tomorrow from 9 to 11 o’clock.

Прошедшее совершенное

1. S+ will have+ Vɜ/ed.

2. Will+S + have + Vɜ/ed?

3. S+ will have + not + Vɜ/ed.

1. Действие, которое начнется в будущем и закончится до определенного момента в будущем. Момент передается с помощью ключевых слов.

1. I want to quit my job in a month. I will have worked for 5 years for this company by then.

2. He will have bought a new car before his wife comes back from a trip to London.

Perfect Continuous

Прошедшее завершенное длительное время

1. will +S + have been + Ving.

2.Will + S + have been + Ving?

3. S+ will+ not +have been + Ving.

1. Действие, которое начнется ранее другого будущего действия и будет продолжаться в этот момент.

1. We will have been living together for 12 years next year.

    Put the verbs in the brackets into the future simple or the future continuous.

    I (to send) you’re a postcard from Spain.

    We (to wash) those dirty dishes when we come home from work.

    The New Year (to start) at midnight.

    Your dress (to be) ready in half an hour.

    Miss Richards (to attend) a lecture from 2 till 5 p.m. today.

    The Jones is coming in an hour. Don’t worry, I (to finish) cooking by then.

    Tomorrow they (to go) the park to have a picnic.

    Put the verbs in the brackets into the future perfect or the future perfect continuous.

    By next week the group (to shoot) _________ their clip for twenty days.

    By Tuesday Jill (to finish) ________ these novels by O’Henry.

    Steven (not/to learn)________ his lesson by tomorrow.

    By Easter Sandy and Malory __________ (work) together for 7 years.

    The commission (to come)_________ to a definite decision in a month.

    In some minutes, Fred _______ (wait) for 2 hours already.

    By the time Mike arrives, Megan _______ (read) the funny book for 4 hours.

    By July the Stevensons __________ (build) their cottage for a year.

    I (to cook)__________ dinner by then.

    Translate into English.

    В конце месяца буде 5 лет, как я учу китайский.

    Майкл закончит этот отчет до завтра.

    Зоя переведет этот доклад к понедельнику.

    Когда наша дочь пойдет в школу, мы уже будем жить в этом городе 10 лет.

    Строители построят школу к началу сентября.

Разработка дидактического материала по английскому языку для учащихся 2 класса.

учителя английского языка первой квалификационной категории Дементьевой Светланы Петровны

Тема : Я и мои друзья. Личные местоимения.

Цель : помочь учителю в своевременном выявлении и дальнейшем развитии способностей обучающихся.

Актуальность :

Дифференцированный подход в обучении английскому языку – одна из актуальных проблем методики преподавания иностранных языков в современной школе.

Под разноуровневым обучением понимается разный уровень усвоения учебного материала (глубина и сложность одного и того же учебного материала различна в группах А, В,С.)

При этом дифференцированный подход к обучению предполагает учет индивидуальных особенностей каждого ученика. В связи с этим считаю, что каждый обучающийся должен иметь возможность выполнять задания по своему уровню способностей и, соответственно, получать оценку своих знаний . Только тогда ученик сможет подниматься по лестнице Достижений, добиваться все новых и более высоких результатов. Считаю, что такой подход к обучению особенно важен в начальной школе, т.к. именно здесь закладываются основы знаний и выявляются способности детей, в том числе и по английскому языку.

Учитывая особенности усвоения знаний каждым учеником и разделив их на группы А, В.С, я всегда составляю дифференцированные задания по каждому виду речевой деятельности.

В данном случае представляю дидактический материал по теме: «Я и мои друзья. Личные местоимения.» для 2 классов обучения английскому языку.

Данная разработка поможет учителю не только проводить контроль знаний каждого обучающегося, но также своевременно диагностировать достижения особенно одаренных детей и степень качества усвоения учебного материала.

(Разработка содержит подробные задания для учащихся 2 класса уровня А, В, С, а также критерии оценки при дифференцированном контроле сформированности лексико-грамматических навыков.)

Level A

    Fill in the right article “a’, “an”(используй подходящий артикль):

1.It is _ little egg.

2. It is _ ant.

3. It is_ big arm.

4. It is_ old grandad.

5. It is_ apple.

2. Change the words, using “He, She, It” 9замени слова на подходящие местоимения “ он , она , оно »):

1.a fish _(рыба)

2.a grandad_(дедушка)

3.Ann_(Аня)

4.a cat_(кот)

5.Tom_(Том)

6.a plane_ (самолет)

3. Make up the questions to the following sentences and give two short answers (negative and positive)( задай вопрос к предложению и дай 2 кратких ответа : положительный и отрицательный ):

1. The hen is little. 2. It is a ball. 3. She is a doctor.

Is ………..? Is…………? ?

Yes, …….. Yes,……. +

No, ……… No,…….. –

4. Circle the right variant (обведи правильный вариант):

1. бабушка

а) mum b) grandad c) granny d) dad

2. вставать

a) to stand up b) to feed c) to sit d) to cook

3. курица

4. прыгать

a) to stand up b) to feed c)to sit d) to jump

5. муравей

a) a fox b) an ant c) a cat d) a pig

6. папа

a) mum b)grandad c) granny d) dad

7. утка

a) a duck b) a hen c) a cock d) a chick

8. нос

a) a face b) a hand c) a nose d) an arm

9. тарелка

a) a dish b) a plate c)a mug d) a cup

Level B

[ I:]

name

stone

lamp

    Fill in the right article “a”, ‘an” 9 используй подходящий артикль )

    It is_ little egg.

    It is_ ant.

    It is_big arm.

    It is_ old granddad.

    It is_ apple.

    Change the words , using He , She , It ” (замени слова на подходящие местоимения «он», «она», «оно».):

    A fish_

    A granddad_

    Ann_

    A cat_

    Tom_

    A plane_

    Make up questions to the following sentences and give two short answers (negative and positive) (задай вопрос к предложению и дай 2 коротких ответа: положительный и отрицательный):

1.The hen is litt le.

2.She is a doctor.

5. Make up sentences (составь предложения) :

1. cat, sad, in the bag, is.

2. Jeff, hungry, in the room, is.

3. Den, happy, in the tree, is.

4. cook, busy, at home, is.

5. Gnome, old, in the boot, is.

Level C

1.Write down the words in the proper columns (запиши слова в соответствии со звуками):

Name, he, old, damp, rose, dog, plate, red, clock, sack, cake, she, stone, hand, cold, hen, fox, lamp, ten, face, me.

lamp

stone

2. Fill in the right article “a”, “an” (используй подходящий артикль):

1. It is_ little egg.

2. It is_ant.

3. It is _big arm.

4. It is _ old grandad.

5. It is_ good dog.

6.It is_ apple.

7. It is_ orange.

3. Change the words using “he”, “she”, “it”. (замени слова на подходящее местоимение “ он, она, оно»):

1. a fish

2. a crane

3. a grandad

4. Ann

5. a granny

6. Justin

7. a cat

8. Tom

9.Sveta

10.a plane.

4. Make up questions to the following sentences and give two short answers (negative and positive) ( задай вопрос к предложению и дай 2 коротких ответа: положительный и отрицательный):

1. The hen is little.

2. It is a ball.

3. She is a doctor.

5. Translate from Russian into English. (Переведи с русского на английский)

1. Билл повар.

2. Она счастлива.

3. У Ани есть кот. Он забавный.

4. У меня есть друг. Он в школе.

5. Ден ученик. Он в парке.

6. Fill in the words « he”, “it” (вставь слова “ он», «оно».):

1. Is Jack cold?- No,… isn’t.

2. Is the dog funny?- Yes,… is.

3. Is the frog pink? – No, … isn’t.

4. Is the boy smart ?- Yes, …is.

5. Is the cat nice?- Yes, … is.

Критерии оценки при дифференцированном контроле сформированности лексико-грамматических навыков:

Level A (total score 29)

1-2 ошибки- отлично

3-7 ошибок-хорошо

8-12 ошибок- удовлетворительно

13 и более ошибок- неудовлетворительно

Level B (total score 39)

1-2 ошибки- отлично

3-9 ошибок- хорошо

10-20 ошибок- удоветворительно

Level C (total score 52)

1-2 ошибки – отлично

3-9 ошибок- хорошо

10-20 ошибок- удовлетворительно

21 и более ошибок- неудовлетворительно