The elder scrolls legend когда новое приложение.

Дата выхода на PS4 в России: 2018 г.

Дата выхода на Xbox One в России: 2018 г.

Дата выхода на Nintendo Switch в России: 2018 г.

Повальная мода на карточные игры не могла обойти стороной компанию Bethesda Softworks. Результатом стала The Elder Scrolls: Legends.

Геймплей очень глубокий и стратегический. Перед началом партии игрок формирует колоду из карт, каждой из которых соответствует свой атрибут. Например, сила или ловкость.

Прийти к победе можно как через грубое насилие, так и смекалку. Так что опирайтесь на те карты, которые наилучшим образом соответствуют вашей манеры игры.

The Elder Scrolls: Legends включает в себя одиночную кампанию, снабженную историей в лучших традициях серии, а также несколько дополнительных режимов. Например, тренировочный, где можно отточить свои умения. Или арена, где вас ждет серия заданий повышенной сложности. В случае победы вы будете награждены очень ценными предметами.

E3 2017: герои Skyrim в The Elder Scrolls: Legends

Больше драконов любителям перекинуться в картишки

В появится больше... драконов Во время показа Bethesda на E3 2017 было объявлено о работе над дополнением « », которое станет доступно на всех платформах 29 июня. Набор из более чем 150 карт будет включать новую механику игры (например, «Крики»), знакомых персонажей и множество драконов.

« » вводят в игру знаменитых и любимых персонажей из . Среди них Эйла-Охотница, Дж"Зарго, Дельфина, Алдуин и Партурнакс. Драконы в дополнении « » будут относиться ко всем атрибутам, и многие из них во время игры смогут призывать других драконов.

Одним из крупных изменений в игровом процессе, которое подарит дополнение, будут ключевые слова под названием «Крики». Как и в , «Крики» могут усилить ваши способности и будут иметь три уровня.

Если в игре Skyrim вы могли прокачать уровень своего «Крика», найдя слова силы, то в Legends чем чаще вы используете «Крики», тем сильнее они становятся. Существуют карты, которые помогут быстрее повысить уровень «Криков».

Спутники - это существа со способностью к смене облика, представленной в дополнении «Падение Темного Братства». Когда ваша руна уничтожена, спутники принимают звериный облик. Звериный облик часто дает больше силы, причем он может активировать различные способности.

The latest version of The Elder Scrolls: Legends is live! Check out the new Quality of Life feature, our cute new FX for Mudcrab Anklesnapper and over 100 fixes!

  • Mass Pack opening is now available at the pack opening screen, organized by pack type, if you have 50 or more unopened packs! This is an Alpha release so there will be future changes and adjustments.
  • Automatically Mute Opponent Emotes is now an available preference in the Settings menu!

Animation, Visual and Audio Effects

  • Ability buff VFXs for the following cards now trigger at the same time for multiple instances: 5th Legion Trainer, Training Grounds, Bruma Armorer, Bruma Profiteer, Necromancer"s Amulet, and Shrine Guardian. Continued animation timing improvements still ongoing.
  • The card unsummoning animation has been improved to be much smoother.
  • The metronome on the Isle of Madness playmat will no longer twitch during its idle state.
  • New VFX have been implemented for the following cards: Mudcrab Anklesnapper, Unite the Houses, and The Red Year.
  • Edict of Azura has been given a Premium card makeover.
  • Premium VFXs have been restored for the following cards on iOS: Aldora the Daring, Alik"r Survivalist, Reverberating Strike, Mecinar"s Will, Phalanx Exemplar, Nix-Hound Fabricant, Sails-Through-Storms, and Brass Arquebus.
  • Piercing Twilight now triggers a banish VFX on the card it is banishing.
  • Stampede Sentinel’s “can’t be damaged” VFX no longer covers the player’s health ring within the avatar.
  • Redoran Forerunner’s art no longer looks pixelated or at a lower resolution.
  • Doomfang Ally no longer plays fail VFX regardless of the color of the top card on the deck.
  • When Skooma Underboss is in play, creatures with Pilfer that Slay will now properly display the Slay VFX rather than the Pilfer VFX.
  • Shackle chains VFX no longer visually pop when they first appear.
  • Ice Shambles will no longer spawn the chain VFX from the player’s face if Icy Shambles dies.
  • Caius Cosade’s summon ability now has the fail VFX and coinciding SFX when the player guesses incorrectly.
  • The VFX for Knife to the Throat no longer appears upside down when played by the opponent.
  • White noise is no longer present when hovering over an opened card in the pack opening screen.
  • All Shout cards now have their SFX timed more properly to their word VFX timing.
  • City Gates now properly plays an Attack VO.
  • The Arena Boss scenario, The Ebony Relic, now uses the correct VO introduction.
  • The Shields Up scenario for Solo Arena now uses the correct VO introduction.
  • Ballista Tower lane SFX is now appropriate for the amount of damage being dealt.
  • The last card drafted in Arena now plays the associated SFX.
  • Silt Strider’s VO is now shorter and the appropriate volume level.
  • Cruel Firebloom now plays its SFX for the second fireball that hits the enemy creature.
  • If the player enters, exits, and then re-enters the matchmaking queue, the in-queue SFX will now properly play.
  • Multiple cards with cutoff localized VO have been fixed. More fixes coming in Patch 2.8.
  • Uncle Sheo no longer cares about your magical Seducer Darkfire shenanigans during The Final Battle episodes of Isle of Madness.
  • Haunted Manor no longer counts transforming creatures when determining when to apply its buff.
  • While Sheepish Dunmer is pantless, he will no longer regain cover at the start of the player’s turn if the player buffs his power then attacks with him.
  • Cards that deal damage to a random target in play will no longer target cards that are immune to damage at that moment.
  • Manic Jack will no longer gain a +1/+1 buff if it receives a duplicate keyword.
  • Manic Jack now properly receives a +1/+1 buff when a keyword is applied to him out of play.
  • Pillaging Tribune can no longer target creatures that already have Drain.
  • Soul Tear no longer buffs the rightmost creature in hand. Should a Level 2 or 3 creature who has been Soul Teared be destroyed due to a full hand, no other creature in the hand will receive the buff.
  • Swapping a creature’s stats twice with Hatchery Meddler no longer results in the creature gaining a wounded status.
  • High Hrothgar now properly triggers after Clockwork Dragon and Rift Thane"s effects.
  • Creatures that have been debuffed will now keep the wounded status regardless of any additional buffs applied to them.
  • Nervous Giant will no longer die after taking non-fatal damage from any source if he was buffed after being silenced.
  • Crassius’ Favor, Chodala’s Treachery and Moonmoth Castellan"s Plot effect will now properly increment both quests "Nileno"s Scheme" and "Getting Even".
  • Moving creatures with Grand Ball will now increment quests that require the player to Move creatures.
  • AI opponents will no longer cast Felldew when there is no creature it could destroy.
  • Bedeviling Scamp will now make Dragon Cult Ghost cost 3 Magicka at a minimum, even when the player"s Magicka value is lower than 3.
  • The Barrows Lord AI will now properly use the Gravesong support during Episode 6, Sanguine Barrows, of Return to Clockwork City.
  • Haskill is no longer able to choose the same number that it chose before, at the end of turn.
  • Drain creatures attacking a creature in the Monastery lane, that should kill them, will no longer receive the Monastery +1/+1 buff before they die.
  • Drive Mad can now target Mage Slayer.
  • Fixed an issue that was taking a creature’s total power level as the amount to Drain if the creature had Breakthrough and damaged a Warded player.
  • Call of Valor and Playing Card are now properly given the option to betray a card when played into a full lane.
  • When the player has two spots open in their lanes and they summon Archcanon Saryoni to fill one spot, choosing Sotha Sil’s Blessing to fill the last spot with Spider Worker will no longer also activate Vivec’s Blessing.
  • Summon abilities that are not completely triggered will no longer increment quests that require the player to use summon abilities.
  • Shackling friendly creatures no longer counts towards incrementing shackle quests.
  • Fixed a bug that allowed players to simply complete or concede matches to increment quests that required the player to summon to 0-cost creatures.
  • Fixed a bug that allowed players to increment “Play X Support Cards” quests by only entering a match with the Support card and not actually playing the card.
  • Quests that require the player to play cards that “cost 10 or more” no longer increment for creatures that are simply summoned without being played.
  • Prison Ship now properly increments shackle quests.
  • If Porcia, Imprisoned Blademaster is returned to the opponent"s hand during Episode 4, Bthardamz Dungeon, in Isle of Madness, then resummoned into an empty lane, the player will now correctly gain control of Porcia, Imprisoned Blademaster.
  • When using Dark Rebirth on a Master of Arms equipped with items, those items will now be available to the returned Master of Arms.
  • Haunting Spirit’s Last Gasp can now be used on itself when combined with Necrom Mastermind.
  • Aundae Clan Sorcerer will now properly count creatures that self-sacrifice at the end of their turn or as part of their ability.
  • When the player uses an action to steal Artaeum Savant or Lilandril Hexmage, their abilities will no longer trigger for the action used to steal them.
  • Shearpoint Dragon"s aura effect no longer persists and affects the new Dragon"s summon effect when Dark Rebirth has been cast on it.
  • Fabricants with the "Give another creature +1/+1" ability can now target enemy creatures.
  • Fixed an issue that allowed a creature, that had Staff of Sparks stolen from them, retain the Staff"s ability.
  • Silencing City Gates now properly allows the player to play a card in the other lane.
  • Master Swordsmith’s start of turn item buff now takes place before your draw for the turn rather than after.
  • The iOS mobile client now contains all game data within the initial app download. After the 1.5 GB app is downloaded and opened, it will appear to download a full set of 1100+ bundles, but this is just the process of cleaning up the bundles that are no longer needed on the user"s device. This will affect all iOS users, but in the end, is an excellent change, allowing new players to download the entire game in the background instead of requiring the app to remain open for the duration. All subsequent patches will be incremental and not require a re-download of the entire client.
  • If Winterhold Illusionist’s summon ability is used on a second Winterhold Illusionist at the end of a turn, the creature selected by the second Winterhold Illusionist will no longer permanently disappear.
  • In Episode 6, The Final Battle Part 1-3, of Isle of Madness, Sheogorath will now use the special death animation when playing on Normal.
  • Changing languages while editing a deck now prompts the player with a warning that their deck will not be saved before the language is changed.
  • The game now properly fills the entire screen on the new 11 inch and 12.9 inch 2018 iPad Pro.
  • Double cards can now be searched in the Collection using the term “Double” or “Double Cards”.
  • From the player’s perspective, the opponent’s title will now properly display below their username in match.
  • Dark Seducer’s summon ability UI now properly displays all cost options on 4:3 aspect ratio resolutions.
  • Silenced creature now display a hover-over tooltip that explains what Silence is.
  • Fixed an issue that was causing a white box to flash over the portraits in the quest giver UI.
  • The social menu icon now properly uses the Sheogorath art.
  • Fixed an issue that made it near impossible to select a card in your hard when playing Barter.
  • Mobile screens will no longer auto-sleep during any of the story cinematics.
  • Chosen Magicka cost UI font size has been increased in size for cards like Haskill and Seducer Darkfire.
  • The language dropdown box is now properly sized for mobile devices.
  • Incrementing arrows on the gold multi-pack purchase screen are no longer misaligned, much to the dismay of Uncle Sheo.
  • Smoked Baliwog Leg no longer shows an incorrect +1/+2 buff when drawn while Mistveil Warden is in play.
  • Some UI elements have been slightly shifted to account for the iPhone X’s swipe bar.
  • There is no longer a skull icon on action cards in the Play History.
  • Fixed an issue that was locking story decks earned during The Forgotten Hero if two decks were earned at the same time.
  • Players who have been disconnected for being idle, but remain on the reconnect screen, will now properly show as Offline for their friends.
  • Fixed an issue that would wipe a newly created deck if the user Soul Trapped their extras before saving the deck in progress.
  • One-time purchase products are now visually removed from the store once a user has purchased them.
  • Quest progress bars no longer appear to move backwards before moving forwards.
  • Closing the game before the “Purchase Complete” popup, on Android, no longer displays a debug string on the next launch of the client.
  • Divayth"s Experiments now appears when searching for “Telvanni” in the Collection.
  • Players are now properly rewarded 30 soul gems when completing master mode of Episode 1, The Shivering Isles, of Isle of Madness.
  • Players are now properly rewarded 20 soul gems when completing master mode of The Other Half, Episode 1, of Isle of Madness.
  • The Friends List is still broken for a small subset of users, but we are working with Bethesda, waiting on a fix.
  • Manic Jack does not properly receive a +1/+1 buff when gaining a keyword from Echo of Akatosh, only when the Double Card of Manic Jack/Manic Mutation is drawn.
  • Localized VO lines are still cutoff for some cards. More fixes forthcoming.
3 comments Read more

Featured DLC

Isle of Madness Now Available!

Travel to the Shivering Isles and fight through chaos, calamity and conspiracy as retired master spy, Talym Rend. Overcome the Mad God Sheogorath and his many tricks to save your son from madness in the largest story expansion ever in The Elder Scrolls: Legends!

Isle of Madness includes:

  • Three All-new Story Acts
  • 55 New Cards
  • New Lane Mechanics – Mania & Dementia
  • New Card Type – Double Cards
Houses of Morrowind
In this expansion, The Elder Scrolls: Legends travels to Vvardenfell, where Great Houses vie for power as incredible living gods do battle with their ancient foes. With each faction brandishing a unique playstyle and each god an otherworldly power, only the most cunning can seize control of the Houses of Morrowind!
Introducing Three-Attribute Decks & 149 New Cards
5 New Mechanics: Plot, Exalt, Rally & Betray

Return to Clockwork City
In this PvE story expansion, take a trip to the tinkerer god Sotha Sil’s long-lost sanctuary. In the ruins of the Clockwork City, encounter over 55 new cards, 35 story missions and brand-new mechanics like Treasure Hunt, which peruses each card you draw for the next big score and Assemble, which allows you to rebuild Sotha Sil’s abandoned creations with your choice of augmented ability!
New Mechanics: Assemble & Treasure Hunter

Heroes of Skyrim
Adding a new set of over 150 cards, each pack of Heroes of Skyrim brings the iconic hallmarks of The Elder Scrolls V: Skyrim to Legends! From intimidating dragons to powerful Shouts to bestial Companions, this massive expansion is worthy of the Dovahkiin seal of approval.
New Mechanics: Shout & Duel

Fall of the Dark Brotherhood
Take on a dangerous mission to infiltrate the elusive, cutthroat ranks of The Dark Brotherhood. As you work to uncover a treacherous plot – and commit a few yourself – in this PvE story expansion, you’ll also discover 40 new cards for your collection, including ruthless creatures with the Slay ability that reap benefits each time they take down a target.
New Mechanics: Slay & Change

Additional Notes: Keyboard and mouse

    Minimum:
    • OS: OS X 10.8 (latest version)
    • Processor: Intel Core 2 Duo
    • Memory: 2 GB RAM
    • Graphics: NVIDIA GeForce 8600M GT (256 MB) or ATI Radeon HD 2600 Pro (256 MB)
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 3 GB available space
    • Additional Notes: Keyboard and mouse

© 2018 ZeniMax Media Inc. The Elder Scrolls, The Elder Scrolls: Legends, ZeniMax, Bethesda, Bethesda Softworks and related logos are registered trademarks or trademarks of ZeniMax Media Inc. in the US and/or other countries. All Rights Reserved.
Developed in association with Sparkypants Studios, LLC. Sparkypants Studios, LLC, Sparkypants, and the Sparkypants logo are trademarks or registered trademarks of Sparkypants Studios, LLC, in the US and/or other counties. All Rights Reserved.

Компьютерная карточная игра по вселенной The Elder Scrolls оказалась клоном Hearthstone с более запутанной, но потенциально и более интересной механикой

Первая эмоция от двух дней, проведенных в бете The Elder Scrolls: Legends - как вообще возможна такая наглость? В 2013 году Blizzard, выпустив Hearthstone , доказала, что коллекционные карточные игры могут быть популярны и в цифровом формате, привлекая миллионы игроков и принося огромные деньги. В 2016 году Bethesda без стеснения скопировала всю «цифровую» часть Hearthstone: PvP и PvE-режимы, квесты, рейтинговую систему, систему обмена ненужных карт и многое другое. От немедленного забвения The Elder Scrolls: Legends спасают только правила боя - они здесь более сложные, чем в Hearthstone, и именно это может стать главным конкурентным преимуществом игры.

Стартует Legends с сюжетной кампании, которая по совместительству исполняет роль обучающего режима. Для начала игрок выбирает расу - каждая из них чуть быстрее получает карты определенного типа. Сами карты делятся на нейтральные, а также шесть цветных категорий - в колоду при этом можно класть карты только двух категорий, а также нейтральные. Таким способом разработчики заменили классовую систему Hearthstone - и, честно говоря, получилось запутанно и нелогично.

Стартовая кампания оформлена несколько лучше, чем любое из PvE-приключений Hearthstone - во всяком случае, для нее написан простенький сюжет, который подается рисованными комикс-вставками. Во время первых боев вам постепенно поясняют механику игры. Проиграть поначалу практически невозможно - до первого по-настоящему сложного боя вы доберетесь лишь часа через два.

Те, кто отыграл хотя бы пару сезонов в Hearthstone, разберутся в основах Legends за считанные минуты. Оба игрока также начинают с одной единицей маны - этот параметр увеличивается каждый ход до тех пор, пока не достигнет двенадцати. В колоду можно положить от пятидесяти до семидесяти карт - три из них игрок получает в начале матча, а затем берет еще по одной каждый ход. Как и в Hearthstone, возможности добора карт ограничены - некоторые существа и заклинания позволяют взять одну или несколько случайных карт из колоды, а вот достать определенную карту, чтобы быстрее составить комбинацию, нельзя.

Интересная особенность - каждый раз, когда здоровье героя падает на пять единиц (всего 30 единиц здоровья), он получает дополнительную карту. Это немного компенсирует потери: если противник собрал мощную комбинацию, сняв половину здоровья за ход, есть небольшая вероятность вытащить сильную карту, которая поможет спасти ситуацию. Иногда эту карту даже можно разыграть ровно в тот момент, как вы ее получили, не дожидаясь своего хода.

Jpeg", "preview": "//games.mail.ru/pre_std_crop/pic/pc/gallery/31/b0/e05ba277..jpeg", "width": "1680px"}">

Карты традиционно делятся на заклинания разных типов (атакующие, защитные, усиления), а также существ - у каждого свои показатели атаки и здоровья, плюс иногда дополнительные возможности: например, есть существа-провокаторы, не убив которых, нельзя атаковать персонажа. Но самое, пожалуй, главное отличие Legends - игровое поле здесь разделено на две половины (линии). Существа, выставленные на каждую линию, обычно взаимодействуют только между собой - например, провокатор будет защищать только свою половину поля.

Именно на использовании линий основываются самые интересные фишки Legends. Есть усиления, действующие на линию, есть существа, игнорирующие деление поля, есть возможность перекидывать существ (своих и врага) с одной половины на другую. Кроме того, в сюжетной кампании сценаристы часто меняют свойства определенных линий - например, в «пиратской» миссии бой происходит на корабле в шторм, и каждый ход случайное существо порывом ветра «сдувает» с одной половины поля на другую. В рейтинговых боях с другими игроками все пока проще - левая линия стандартна, а на правой существа не могут быть атакованы на протяжении первого хода. Это удобно, если надо разыграть существо, усиливающее обе линии. Возможно, в релизе появятся и другие столы с измененными правилами.

Карты в Legends достаточно разнообразны. Есть специальные бафы, которые сохраняются до конца матча, есть существа, наносящие урон вражескому герою даже если они атакуют кого-то на столе, есть особенные Prophecy-карты - если вытянуть такую, то ее розыгрыш не потребует маны. Тут также можно прокачивать некоторые карты - когда персонаж набирает определенный уровень, ему предлагается два варианта улучшения. Благодаря такому подходу коллекции карт разных игроков (а следовательно, и тактика) всегда будут чуточку непохожи друг на друга.

В остальном Legends практически не отличается от Hearthstone. После PvE-кампании открываются два новых режима. Первый - арена, где нужно собрать колоду из случайно предлагаемых карт, а затем попробовать победить девятерых врагов (есть арены как против компьютера, так и против живых игроков) с трех попыток. Чем больше побед, тем лучше награда. Второй - рейтинговые бои с другими игроками. В них же выполняются ежедневные задания, на золото с которых можно покупать новые карты.

Как ни странно, но в столь наглом копировании Hearthstone нет ничего плохого - пока что никто кроме Blizzard не понял, как правильно «подать» карточную игру на компьютере. Самой интересной стороной Legends выглядят правила - они допускают больше тактик. По крайней мере, в теории - на практике же все будет зависеть от баланса, а как показывает пример Hearthstone, проблемы с ним бывают даже в куда более простой игре.

Как поиграть : сейчас Legends находится в бета-тесте. Чтобы поучаствовать в нем, заполните заявку на .